Een klein foutje met grote gevolgen. Afgelopen week kwam ik weer zo’n pareltje tegen van een gevelreclame, waar kennelijk geen controle op uitgevoerd is.
Ik moet toegeven: mensen die er snel voorbij rijden en/of mensen die zich er niet voor interesseren zullen er waarschijnlijk overheen lezen. In alle andere gevallen, vooral als het om (potentiële) klanten gaat, geeft het een vreemde indruk.
Ik vraag me dan af of deze ondernemer de borden zelf ergens besteld heeft, de tekst zelf aangeleverd, zo ongeveer?
Of heeft hij een reclamebureau ingehuurd om dit te maken? Is er geen proef gemaakt? Zag niemand tijdens het bestellen-proef maken-akkoord geven-produceren en ophangen dat het verkeerd geschreven was?
Hoe vaak ik me dit afvraag? Waarschijnlijk dagelijks. Bij uiteenlopende zakelijke uitingen, flyers, social media posts, advertenties, billboards, de krant, overal kom je voorbeelden tegen. Dan wil ik maar één ding zeggen: laat je teksten even checken. Door mij bijvoorbeeld.